ماشین و موتور فلزی دست ساز

ماشین و موتور فلزی

ماشین و موتور فلزی دست ساز چیست ؟

برای بررسی ماشین و موتور فلزی باید به این نکته پرداخت که به طور کلی لفظ «ماکت» یا «مدل» به نمونه‌ای مصنوعی از یک محصول صنعتی، عمرانی و… اطلاق می‌شود که تحت مقیاس و با جزئیات مشخصی ساخته شده باشد که البته به غیر از مورد ذکر شده، می‌تواند به عنوان یک محصول کلکسیونی بسیار ارزنده مورد استفاده قرار گیرد. این روزها جمع‌آوری ماکت‌ ماشین های کلکسیونی در رده‌های آماتوری و حرفه‌ای در بین بسیاری از علاقه‌مندان به بحث خودرو باب شده است.

ماکت ماشین های فلزی

ماکت ماشین فلزی را می توان محصولی الهام گرفته از ماشین های واقعی و موجود در بازار نام برد ، بدین معنا که سعی شده است تمامی جزئیات یک ماشین واقعی در ماکت آن ماشین نیز طراحی بشود . از ماکت ماشین فلزی به عنوان دکوری و کلکسیونی می توان استفاده نمود . ماکت های ماشین فلزی در سایز و ابعاد مختلفی تولید و ارائه می شوند و دارای کیفیت های گوناگونی نیز می باشند . ابعاد ماکت های ماشین فلزی ممکن است بین 5 سانتیمتر تا 30 سانتیمتر متغیر باشد . جنس بدنه ی اکثر ماکت ماشین از فلز با کیفیت تولید و طراحی می شود .

معمولا درب های ماکت های ماشین فلزی قابلیت بازشوندگی دارند ، در برخی از ماکت های ماشین فلزی حالت قدرتی ( عقب کش ) و نیز قابلیت موزیکال بودن و روشن شدن چراغ ها نیز از ویژگی های مهم ماکت های ماشین فلزی می توان نام برد .

برندهای گوناگونی در زمینه ی تولید ماکت ماشین فلزی فعالیت میکنند و هر یک محصولات با کیفیت و قیمت متفاوت را ارائه می دهند .

 

برندهای تولید ماکت ماشین فلزی:

برندهای گوناگونی در زمینه ی تولید ماکت ماشین فلزی فعالیت میکنند و هر یک محصولات با کیفیت و قیمت متفاوت را ارائه می دهند .از برند های معتبر در زمینه ی تولید ماکت ماشین فلزی می توان به ویلی ، کین اسمارت ، مایستو ، جادا ، موتور مکس ، رودسیگناتور ، یاتمینگ ، سان استار و … اشاره کرد .

 

ویژگی‌های مهم یک ماکت:

جنس:

ماکت‌های حرفه‌ای در بیشتر موارد تحت عنوان «Die-cast» یا «دایکست» شناخته می‌شوند و این در حالی است که لفظ مذکور تنها به مدل‌های فلزی مربوط می‌شود. در واقع عمده ماکت‌های کلکسیونی در دو نوع فلزی و پلاستیکی ساخته می‌شوند که با توجه به روش ساخت ریخته‌گری (دایکستینگ) ماکت‌های فلزی (که عمدتاً آلیاژی از فلز زینک هستند)،

این عنوان برای دسته مذکور ماکت‌ها انتخاب شده‌است. همچنین مدل‌های پلاستیکی در انواع مختلفی همچون رزین، کامپوزیتی و… ساخته می‌شوند که در این بین، محصولات رزین بیش از انواع دیگر طرفدار دارند. ماکت‌های رزین نیز با نوعی مخصوص از قالب‌گیری تزریقی به تولید می‌رسند و حالتی شکننده دارند؛ به همین خاطر عمده مدل‌های رزین به صورت سیلد (با درهای پلمپ) ساخته می‌شوند.

ماکتهای کامپوزیتی:

اتو آرت در اقدامی جسورانه محصولات و مدل‌های جدید خود را بر پایه ساختار کامپوزیتی برای اولین بار در دنیا ارائه کرد.

با ورود برخی مدل‌های ساخته شده با استفاده از این متریال جدید که به گفته اتو آرت حسی شبیه به در دست گرفتن مدل‌های دایکست اما با جزئیات و خطوط بدنه دقیق‌تر دارد، شاهد استقبال خوب کلکسیونرها از مدل‌هایی همچون آلفا رومئو ۴C کامپوزیتی بودیم.

 

علاقه مندی به ماشین و موتورهای فلزی از چه سنی آغاز میگردد؟

بسیاری از پسربچه ها در همه جای دنیا از همان روزهای آغازین زندگی ماشین باز می شوند و هنگام حرکت دادن اسباب بازی هایشان صدای موتورش را در می آورند. این عشق و علاقه وقتی به دوران نوجوانی می رسد تبدیل به خرید و چسباندن پوسترهای ماشین های مدل بالا و حفظ کردن مشخصات موتورشان می شود و حتی این علاقه تا سنین بلاتر و حتی میانسالی ادامه دارد تا جایی که فرد کلکسیونر میگردد.به عنوان مثال «فرهاد هواخواه» یک عشق ماشین واقعی است. تعمیرکاری که برای جمع کردن یک کلکسیون ۱۵۰۰ تایی از ماکت های کوچک ماشین ۴۰ سال زحمت کشیده و خرج دهها میلیونی کرده است.

ماشین و موتورها فلزی مناسب کادو برای چه افرادی هست؟

*این کالا مناسب چیدمان اتاق سیسمونی اتاق پسرهای دلبندمان هست.

*بمناسب بازی کردن پسران بین 6-12 سال نیز میباشد.

* ببرای جوانانی که عاشق ماشین و موتور هستند میتواند هدیه ای خاص و زیبا باشد.

*ماشین ها و موتورها را میتوانید به نمایشگاه داران ماشین هدیه بدهید.چون اولین چیزی که روی میز کاری هرکس به چشم میخورد میتواند کالای مربوط به کار اشخاص باشد.

چگونه میتوانیم ماشین ها و موتورها رو تمیز کنیم؟

سوالی که شاید برای خیلی از ما پیش بیاد این هست که اصلا امکان تمیز کردن این کالا وجود دارد جوای خیلی ساده هست بله فقط کافی هست یک دستمال مرطوب داشته باشیم باتوجه به این که رنگ این محصولات از رنگ خودروهای واقعی میباشد هیچ مشکلی برای رنگ به وجود نمیاد خیلی راحت با کشیدن دستمال به قسمت های مختلف میتوانیم محصول را گردگیری وتمیز کنیم.

 

ایا برای ماشین ها و موتورها چیدمان خاصی وجود دارد؟

در واقع خیر باتوجه سلیقه خودتون میتوانید در طبقات یا روی میز یا داخل باکس نگه داری کنید چیدمان این محصول را میتوانید بر اساس اندازه رنگ و یا مدل انها هر طوری که دوست دارید و لذت میبرید انجام بدهید.نمونه ای از چیدمان میتواند همانند شکل زیرباشد.

تنوع

در زیر لیستی از تنوع این محصولات را مشاهده مینمایید.:

1

ماکت ماشین فلزی ۸۷۴۲

11

ماکت ماشین فلزی ۸۵۹۷

21

دوچرخه فلزی ۸۶۶۴

2

ماکت ماشین فلزی ۸۶۸۱

12

ماشین فلزی ۸۵۴۲

22

دوچرخه فلزی ۸۷۰۲

3

ماکت ماشین فلزی ۸۶۸۳

13

ماشین فلزی ۸۴۵۳

23

ماشین فلزی ۸۵۳۵

4

ماشین فلزی ۸۵۸۰

14

ماشین فلزی ۸۴۵۰

24

ماشین فلزی ۸۶۳۸

5

ماکت ماشین فلزی ۸۶۵۶

15

موتور فلزی ۸۵۳۷

25

ماشین فلزی ۸۵۴۷

6

ماکت ماشین فلزی ۸۵۵۵

16

موتور فلزی ۸۷۱۱

26

ماشین فلزی ۸۵۳۴

7

ماکت ماشین فلزی ۸۶۴۹

17

موتور فلزی ۸۶۷۹

27

ماشین فلزی ۸۷۰۰

8

ماکت ماشین فلزی ۸۶۰۶

18

موتور فلزی ۸۶۶۶

28

ماشین فلزی ۸۶۱۳

9

ماکت ماشین فلزی ۸۶۵۶

19

موتور فلزی ۸۵۹۵

29

ماشین فلزی ۸۴۸۵

10

ماکت ماشین فلزی ۸۶۰۳

20

موتور فلزی ۸۴۸۷

30

ماشین فلزی ۸۴۸۴

31

ماشین فلزی ۸۴۸۲

32

ماشین فلزی ۸۴۵۹

33

ماشین فلزی ۸۶۷۱

34

ماشین فلزی ۸۶۴۴

35

ماشین فلزی ۸۶۰۸

36

ماشین فلزی ۸۶۵۹

37

ماشین فلزی ۸۶۵۸

 

 

   
مشتری گرامی، نظر به نوسان متداول موجودی و قیمت کالاها، لطفا قبل از هر گونه ثبت سفارش از قیمت و موجودی کالا اطمینان حاصل فرمایید.